09-10-22

Idag var jag och Meya på Öppna förskolan i Hallstavik.. bara 3 st. mammor men det var mysigt det med! Vi träffa Zandras och Christians lilla söta Liam, snart 4 veckor! Att Meya varit så liten för inte så länge sen.. usch så fort det går!

Sen var jag och Meya bara hemma och myste på golvet tillsammans med hundarna



Hon är så glá.. =)


Nu ikväll har jag scrappat, fick mitt paket från creativeklubb... så jag har suttir kanske 3 timmar, gjort 2 sidor till ett album om Meya och sen ett födelsedgaskort till lilla mormor som fyller år på söndag!

Imorgon ska jag jobba HELA dan.. hela dagen utan min lilla skrutta.. blir en prövning.. förut när jag jobbat hela dagarna har hon alltid varit med mig ungefär halva dan.. men det går säkert bra.. Hon ska först vara med sin mormor tills hennes pappa kommer hem från jobbet!

Nu ska jag fortsätta se LYXFÄLLAN, me like!

Godnatt!


09-10-21

Kom nyss hem från mamma-träff i Älmsta =)
JAG ÄR HEELT SLUT...

Igår var jag, Marie, Gördis och Meyas morfar in på Interfloras insperationskväll, Allt inför julen! Såå mycket fint! Och man blir så taggad när man varit och lyssnat och när dom peppar än, igår stod Kändis floristen Niclas Jensen för binderierna Han är verkligen jätte duktig så det blev en jätte sen kväll för oss.. men det var de värt!

Meya var hemma med pappa J och de gick som vanligt galant.. hon sov till o med HELA natten, som det var ett tag sen sist hon gjorde. Hämtade henne vid 07 tiden. Tror hon kände på sig att hennes mamma behövde sova..Trots detta är jag super seg idag..

Var även på babysång i Norrtälje igår fm. Det är verkligen super mysigt, alla mammor skulle göra det med sina barn egentligen.. =) Sen efter lunch så var ju norrtäljetidningen här och fotade och gjorde repotage.. tror de blir riktigt bra faktiskt!

 

Nej nu ska jag faktiskt lägga mig och mysa lite med min tös..
Kram kram


09-10-19

idag hände något stort för mig, som mamma =)

Såå stolt man blir...

Idag när jag och Meya lekte på golvet ville hon bara stå upp, så vi tog oss till köket där hon kunde stå själv och hålla i sig i hantagen på lådfronterna.. jätte jätte nöjd verkligen och hon var så konsentrerad.. kul å se..Började med att hon släppte handtagen och la handflatona mot lådona sen släpte hon även lådorna och stod själv en bra stund och balanserade tills hon dunsade i med rumoan i golvet!! JAG TYP SKREK AV LYCKA!! =)

Ringde pappa J PÅ EN GÅNG!!

och inte nog med det. När Meya hade ätit sin kvällsgröt och satt och myste med pappa J så ställde han henne upp vid vardagsrumsbordet och då parerade hon upp sig själv och gick i sidled sakta men säkert runt bordet.. =)

Vi är stolta föräldrar idag.. =)

Mammas och pappas stora älskling.. ♥


ännu fler klipp..

Meya drar sig framåt..





Videoklipp igen...


Älskar sin gröt.. =)

Filmklipp från Meyas medicin...

som hon fick mot öroninflamationen.. sista dagen på kuren..

förlåt, förlåt...

Jag har varit kass på att upptatera JAG VET! men de har absolut inte funnits tid, när jag inte tagit hand om min sjuka dotter så har jag gjort allt annat än suttit vid datorn!
Nu mår snuttan bättre igen efter en kur. Skruttan åkte på öroninflamation! uscha buscha!

Det var ju som sagt ett BRA tag sen sist, och de har hänt rätt mycket så jag orkar inte rabbla upp allt, men kortfattat, lekt med Meya buus lekt med Meya buus å lekt med Meya buus! =)

Vår snutta drar sig fram nu iallafall.. inte krypa här inte... =) Tror hon kommer skippa krypningen o gå rakt på å gå istället! HON ÄLSKAR ATT GÅ!!

Hon fick ju en gåvägn förra helgen och den är en hit she like! köpte även en åkpåse till vagnen, hade räknat med att de kanske skulle gå på 1000:- så hade de extra pris på en Buzz hade kostat 700 men var nedsatt till 300:- VI SLOG TILL DIREKT!! niiice! man blir jätte glá då man gör sånna klipp!

Annars har vi hängt mycket på öppna förskolor här omkring, både i Norrtälje och Hallstavik.. me like =) babysång, mammagrupp.  På lördag börjar Babysimmen också... sååå kul!

Idag var vi några mammor som träffades här hemma, myys! JAG ÄLSKAR ATT VARA MAMMALEDIG =)
Lina med hennes Milo, Carro och hennes Enya och Josefin med hennes Charlie och jag och Meya såklart! ♥


Här är Meyas kill-kompis Milo--->


Här är söta Enya--->





Och Meyas söta kompis Charlie
 
fick ingen bild på henne idag, så de blev en bild från i somras


TACK FÖR EN TREVLIG DAG!

Sen bar det upp till bvc och vägas o mätas.. Nu väger skruttan 8390g och är 70cm lång. Mammas stora tjej!


Vet ni, imorgon kommer Norrtäljetidningen hem till oss och ska göra repotage om gröna växter i hemmet.. ska vara med i nästa nummer av "bil och bostad" som kommer ut 3:e november..

Nu ska jag avnjuta en varm kopp kaffe.. hörs snart igen!

Kram på er!

 

 


Mitt lilla hjärtegull =)

Född: 28 februari 2009
Var: Dandryds sjukhus
Tid: 15, 54
Födselvikt: 3195g
Födsellängd: 48cm
Huvudmått vid födsel: 32,5cm
Namn: MEYA
Namnbetydelse:Kraftfull, styrka
Andranamn: Elinn
Efternamn: Terol- Larsson
Ålder: 7 månader
Nyligen lärt sig: Sitta 
Dagis: Kanske till nästa sommar
Vikt nu:8,3 kg
Längd nu: 69cm
Mammagris eller pappagris: Mammas :)
Favoritbus: Busa i sängen, leka titut i spegeln
Favoritmat: kalops
Favoritleksak: Olika varje dag..men köksredskap är en hit
Favorit tvprogram: Mora Träsk
Favoritmusik: När mamma och pappa sjunger.. Imsevimse spindel är kul =)
Sover i: Pyjamas.
Favorit person förutom mamma & pappa: Mormor och sång och musikleks tanten Anna-Lena =)
Barnvagn: Emma Ljunga city cross.. Barn vagnarnas rolls roys =)
Försäkring: Hmm Trygghansa  tror jag, pappan som har koll på sånt hoppas jag.. 
Blöjor: Libero
Hur många tänder: 2st påväg upp =)
Storlek i kläder: 74
Storlek i skor: Hmm vet faktiskt inte, men 17-18 kanske.
Syskon: Snart kanske haha nej inte ännu!


Jag utmanar Lina Josefin  Linda

09-10-02

Oktober.. brrrr!

I Onsdags var vi på mammgruppen i Älmsta, jätte mysigt! Trevliga mammor =) Ska ses igen redan nästa vecka! då är de jag och Meya som ska ha med oss fikat.. Skriver det här så jag kommer ihåg de..

 

Var och kollade på hus i Rimbo i onsdags också, jätte fint var det! Var lite nyfikna bara!

Får se för de kommer en mäklare hit på Måndag och värderar vårat hus.. Sälja eller bo kvar?

Igår var vi på Öppna förskolan i Hallstavik, bokade in mig och Meya på spa den 15 okt. tillsammans med andra mammor från Hallstavik, Tarja som jobbar på Öppna förskolan jobbar extra på Hotell Havsbaden så hon har ordnat en dag där.. myyyys spaá en hel förmiddag för 190:- då ingår fika och frukt =) Josefin och Charlie bokade det också.. kul. Blev inge Rimbo marknad för vår del, efter Öppnis åkte vi hem och slumrade på soffan.. kännde mig inte helt 100 och de visade sig sen att jag inte var heller imorse när jag vaknade hade jag 39,6grader. Alltså held död..
Men bara åka till jobbet. Hade en brudbukett som skulle göras. Meya är som sagt inte lätt på fm. vill roas hela tiden och framför allt SOVA.. så de var kaos imorse på jobbet.. Både en trött mamma och trött tös!! Men de ordnade sig!Min lilla älskling är så söt.. så hon somnade och sov 3 timmar så då kunde man jobba i lugn och ro.. =) sen åkte vi till Norrtälje med bud och inhandlade present till tant Gördis och JonteMuck.
Just ja i Torsdags gav jag Meya macka med messmör som hon fick sitta och pilla med själv (Medans jag trots att jag var skit trött bakade en äppelkaka.)

 Super nöjd.

   <-- Kolla in den softa stilen..

Nu ikväll fick vi ÄNTLIGEN träffa lilla Victor! =) Beas pojkvän.. som vi väntat!

Åkte över och tog en fika.. Var bara tvungna efter att ha handlat på ICA väddö och sett dessa i charken

Vi var tvungna.. Bröst! Eftersom de var såååå pinsamt att hon sjöng bröööst i kyrkan ju.. =) Hahaha.. om ni missat kolla in Theossång lite längre ner på min blogg.

Nu ska vi ha fredags myyyys!

Snuttan slockande direkt när vi kom hem.. hon var helt slut efter ha varit och busat med med sin fadder!

Imorgon väntar jobb igen....

psss. jag mår bra igen.. niiiice!


RSS 2.0