09-09-06

Hallå!
 
Här är det sjukstuga.. Jag har varit dålig, Meya har varit tokförkyld och nu är de pappa J tur.. =( Han börjar få ont i halsen nu stackar´n!
Så idag har vi inte lyft ett finger, jo föresten Johan gick ut och borrade ett hål under taket ute för vi ska ha spottar som lyser ner mot huset ute. Det blir skit fint! Men annars har vi alla bara legat på soffan o degat, skönt att göra det ibland!

Idag fick Meya smaka vår mat, potatis med bröstmjölk och ugnstektlax. Det gillade hon verkligen!  Kul, första gången hon får vår mat och den verkar betydligt mer populär än vad burkmaten är, även fast hon äter även den med ok aptit. men de blir ju även billigare om hon äter vår mat istället, och ROLIGARE =) så nu sparade vi lite av laxen så hon även får det till lunch imorgon.
Imorgon ska jag och Jossan ta bussen 7.50 in till Norrtälje igen å gå på babyöppet! Hoppas bara att hon inte blir sjuk igen efter den här gången, tror hon blev smittad där förra gången!

Natten till torsdag hade vi en hemsk natt.. Vi förstår nog inte egentligen hur bra vi haft det under nätterna egentligen, har ju aldrig haft något strul på kvällarna tidigare men nån gång måste ju vara den första..

Iallafall var hon otröstlig, började natta henne vid 19.30 och hon sov väl en halvtimme, och sen vakna.Sov oroligt fram tills halv tio då var hon verkligen vaken på övertid, inget hjälpte. Ammade vyssade gjorde allt! Fram till 01.15 (för att vara exakt) då väckte jag pappa J (som hade lagt sig i gästrummet för att överhuvudtaget få ngn sömn alls) Efter han vaknat var de som att hon blev lugn, (kanske för att jag blev lugn??) så somnade hon runt 02 tiden.. Det värsta var att jag skulle in och hämta blommor på fredag morgon så upp kl. 04 efter 2 timmars sömn!! Men det funkar!

Meya fick vara hemma med mormor och morfar, dom kom förbi affären sen runt 10 tiden, Meya hade slocknat hos dom vid 06 tiden på morfars bröst.. (Länge sedan hon somnade så.. ) sen fick mormor väcka henne för att ge na mat innan dom var tvugna att åka. Hade bestämt tid att möta upp Therese (opps tant Gördis var de ja.. =). ) Hon, mamma (mormor), jag och Meya skulle in och Shoppa! på Täby cenrum! Shoppa orkar man ju alltid!!
Blev mest kläder till Meya lillskruttan!Farmor och farfar skickade ner lite pengar till mig och Meya att shoppa för! Vinteroverall mm. Men jag fick rätt mycket jag me. =)


  Köpte en fleceoverall POP även matchande mössa och vantar.. tänkte att den säkert passar då de inte är för kallt ute och då hon bara kommer sitta i vagnen. Har också beställt en lila jacka och glå termobyxor från hm, så kan sitta ute i snön lite! =)

  Flecejacka från POP som hon kan ha nu, kyliga dagar.. den är TOPPEN!! (me like POP)



Det här fick hon av sin snälla mormor och morfar TACK!

     

Nu ska jag försöka fixa lite så jag kan lägga upp videoklipp här, så ska ni få se vår sötnos on VIDEO!!

BRB!

 


Kommentarer
Postat av: erica

Mycket bra köp:-) Ia har likadana pop kläder(eller hon har vuxit ur dom) Nu har hon bara windstopperflece å vindställ jacka/byxa+vinteroverall. Casper likaså. POP har riktigt bra utekläder.

2009-09-08 @ 00:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0