09-07-28 Vår prinsessa fyller 5 månader idag

Skrev inget igår.. usch det var en hemsk dag!!!! Man tänker på vad som hade kunnat hända egentligen..

Jag åkte in för att handla blommor igår morse och Meya fick stanna hemma med sin farmor och farfar.. Det var inte planerat utan bestämmdes på morgonen. Lisbeth o Göran hade egentligen tänkt åka hem på förmiddagen men dom ville såklart ha hand om Meya. Så jag åkte in och handlade och var väl i Rimbo och lämnade blommorna runt åtta på morgonen och sen började jag åka hem igen...Men kom inte så långt!

Strax utanför Rimbo vid Jägarhyddan skulle 2 bilar som låg framför mig svänga in till höger till pappaersinsamlingen och jag bromsar sen fattar jag inte vad som händer..VÄRLDENS SMÄLL!! och bilen dör, hinner inte fatta vad som händer, tror att bilen small och var påväg att börja brinna eller något eller jag vet inte men springer ur bilen och då ser jag en STOR lastbil med STORT släp som tydligen kört in i mig när jag bromsade in!!! Jag var HELT galen på honom hoppade och skrek JÄVLA IDIOT!! och jag vet inte allt vad jag sa till honom men heeelt galen var jag iallfall!
Chockad såklart! 
Enda jag kunde tänka var att jag var tvungen att skynda mig hem till Meya, meya meya meya var det enda som fanns i mitt huvud! Det här fick inte hända, hade inte tid med det här!
Minns inte så mycket vad som hände tills brandkåren och ambulans kom, men minns att någon sa att det som sagt var tur att inte Meya fanns i bilen och att  hon hade de ju bra hos farmor och farfar, men jag kunde inte släppa det..
Ville bara hem till henne!! och ta hand om henne ♥

Eftersom jag hade ont i nacke och rygg fick jag åka ambulas in till norrtälje sjukhus där mötte min älskade Johan och Janne upp mig =) Jag var så rädd kan jag säga..
Hann tänka allt möjligt, tänk om man får men för livet inte kunna ta hand om mitt barn inte kunna jobba med det jag älskar!
Brandmannen sa till mig att de var tur jag åkte saab 9-5  annars vet man inte hur de hade kinnat sluta. Hade Meya varit utan sin mamma?!
Usch, så hemskt när man tänker på hur de kunde varit, vad hade jag utsatt henne för om hon varit med????
Hon kan ju inte tala om för doktorn vart hon hade haft ont,.. =( Nej uch sån tur att hon fick vara hemma med sin farmor och farfar..
Inne på sjukhuset tog dom massa prover fick nackkrage röngades..Medans jag låg där på rummet så kom min älskade Meya in med farmor och farfar.. och känslan går inte ATT BESKRIVA..  Hon är mitt allt!!

Efter en helförmiddag på sjukhuset visade de sig att allt såg bra ut puuhh Så skönt och Sån lättnad! GLAD!
Vi åkte upp för att plocka ur sakerna i bilen, bilbarnsstol mm. bilen såg ju mycket värre ut än vad jag mindes...
Troligtvis är det inget att laga bara skrota.. Vår fina bil....♥ men det blir säker en ny lika dan!
Janne sa att den här gången blir de en skoda =)  haha INTE

Senare på kvällen när Lisbeth och Göran hade åkt hem så åkte vi in till Norrtälje för att hämta en lånebil, vi är ju tvungna att ha två bilar när man bor som vi gör.. ute i skogen =)
Det var helt ok att köra hem lite läskigt men jag måste öva så man inte blir rädd!

Sen resten av kvällen bara mös vi och tog hand om varandra.. Man får lite annan syn på livet, det kan ändras på en bråkdel av en sekund! =( utan att det är ens egna fel, jag bromade ju bara för bilarna framför mig! 
Tur det gick så bra som det gjorde!

Nu sitter jag och väntar på att Meya ska vakna, hon har sovit rätt läge plus att vi sov till kl. 9 imorse! Dax att vakna Meya Buus ♥ Vi ska upp till BVC kl. 13 och väga o mäta sen ta 5månaders vaccin... =)
IDAG FYLLER VÅR SKRUTTA 5 MÅNADER tiden bara rusar iväg, och jag hinner aldrig ikapp den

Nej ska ta och göra mig klar iallafall så de bara är Meya som ska göras i ordning sen!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Ela

Fy vad läskigt, vilken tur att det slutade bra iaf :) kramis

2009-07-29 @ 09:03:48
URL: http://karateelixx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0