09-08-13 MAMMA OCH JANNE HÄR KOMMER ETT INLÄGG EFTERSOM NI TJATAT =) =)


Oj förlåt.. Har haft bloggtorka, kan man skylla på det?
Nej men Meya har inte varit på topp =( Jätte kinkig på kvällen, sa ju att vi hade lugnet före stormen, och de kan man verkligen säga.. Har sldrig haft sånna här problem på kvällarna, de ända som funkat är att ligga med henne i vår säng och somna.. Då har de gått jätte bra, men jag har ju inte varit så rolig, Sagt godnatt vid 20 tiden till min underbara sambo.. =(
Men idag funkade det bättre igen, hoppas det vänder..
Kanske det är tänder som är pågång?!  Hörde att det är ärftligt de där med tänder och både jag och Johan fick tänder vid ca 6 månade.. Jag fick 5 tänder på mindre än en månad.. =)

Vad har hänt sen jag skrev sist tro..
I tisdags åkte vi till Herräng och bara myste, hade med oss Melon som vi åt vid havet, sen blev det en glass (oops) och sen kaffe hos min systerdotter Bea..Jätte mysigt var det.

Och igår åkte vi in och köpte en dvd box med saltkråkan.. hihi.. =) Vi är stora fan av Astrid Lindgren, köpte alla vi barn i bullerbyn för inte så länge sen.. Man ska växa upp med Astrid Lindgrens berättelser så det skla börjas i tid så hon känner igen sig på Astrid Lindgrens värld sen. hihi.. nej men så gårdagen låg vi bänkade i soffan alla tre och bara myste.. ♥

Idag skulle jag egentligen åkt på mamma träff i hallsta men eftersom vi ska iväg i helgen till Linköping så vill man försöka se någorlunda fin ut även om de är svårt nu =( Jag ville bli mörk i håret igen ( inte länge sen jag blonderade mig) så fick tid hos frissan idag och de är bara passa på så fort hon har tid och ork att träffa oss.. =) (Gamla grannen)
och när vi ändå var i Rimbo så kom kruksnubben (han som har utställning av krukor i sin lastbil) förbi. Beställt allt eller NÄSTAN allt till jul nu fattas lite korgar.. har inte fått orderbekräftelsen än.. hmm hoppas vi inte sätter Morfar Janne i bankrutt.. nej då får jagg fixa till det i sånna fall.. Men vi såg en klar ökning förra året på blommograms ordrar och de var vi inte alls förberedda på så det är kanske bättre att ta hem lite mer i år...
DET ÄR SÅ KUL.. Man längtar lite till Jul faktiskt! =)  och det är inte dså långt kvar! och eftersom de inte är långt till jul, då är de inte heller långt kvar till jag blir FASTER!!
Tillbaka till Julen igen Då får jag ordna till för Meya nere i källaren så mamma kan stå och göra lite julgrupper till jul... 
om inte pappa J kan vara hemma förstås. 

Nu ikväll håller vi på och tvättar och fixar.. Packa gör vi imorgon, Linköping here we coooooome!
vi skulle åkt båttur på Göta Kanal på måndagen egentligen men dom ringde igår och sa att det tyvärr blev flyttat till Söndag istället, Tack sa vi eftersom de ser ut att bli bättre väder då.

Imorgon är de föräldra-träff i Norrtälje med vår föräldragrupp som vi haft sen våra bebisar låg i våra magar.. MYYS! Hoppas några fler kommer imorgon för sist var vi bara 3 st. Tror vi skulle prata lite om mat imorgon.. Hoppas det iallafall!
Ska försöka byta ut ett helt mål för Meya nu men jag tycker de är svårt, man blir ju lite lat också, så lätt att bara ge bröstet.. men jag måste skärpa mig! Tycker de är så svårt att de henne vätska till maten eftersom hon inte tar flaska och då blir de att hon får bröstet efter hon ätit iallafall... hoppas någon har något  tips imorgon på hur dom kanske gör..  Anna på BVC sa att när Meya är 8 månader tycker dom att man ska bytt ut mins 1 mål om dagen! GO ON!

Nu ska jag ta och måla min tånaglar och vad säger man finger naglar. ROSA blir det! Lite inne i en rosa period kan man säga, undra om de är för att man har en 5 månaders tjej hemma! 

Hörs imorgon


psst Meya sover i sin säng nu =) =)


 

Kommentarer
Postat av: Janne

Äntligen lite nytt...

2009-08-14 @ 08:47:41
Postat av: Linda

sv: Äre inte det som är meningen när man skriver blogg. Man ska bli glad och känna att man vill läsa mer och oftare :)



Hur är det med er?

/Om jag ska kunna se ditt svar måste du gå in på min blogg och kommentera/

(Gör även det till andra, inte ofta man går in på dom blogg"kommentarer" och läser vad du skrivit). Puss!

2009-08-14 @ 22:09:28
URL: http://difficult.blogg.se/
Postat av: Ela

Känner igen mej, Tuva tog inte flaskan för än jag slutade amma helt vid 7 månader :P Sen när hon inte ammat på typ 7 timmar tog hon flaskan som hon aldrig gjort annat :D (slutade amma på natten)

2009-08-15 @ 12:31:55
URL: http://trattsvamp.blogg.se/
Postat av: Lina

Jo just ja, jag har ett tips angående amningen! En tjejkompis till mig har visserligen en tjej på snart 10månader som inte vill sluta amma. Hon fick rådet av BVC att inte amma under dagen utan bara erbjuda på kvällen och vid nattmål. Hon sa att första tre dagarna var jätte jobbigt om man behöver verkigen stöd från andra då hennes var gnällig och mycket trots. Men hon höll sej, och efter de dagarna så ammar hon bara nattetid och vid kvällsmål. Hon äter resten av dagen mat och dricker pärondryck :)



Milo äter jätte bra nu. Tror banne mig att han inte tål erstättningen faktiskt. Har nästan bytt ut alla målen till mat; Frukost blir det gröt med någon fruktpure och lite ersättning i flaska om han vill ha. Lunch blir det mat och lite efterrätt samt katrinplommon + pärondryck, sen blir det mellis som varierar mellan olika fruktpureer och flaska med ersättning. Middag blir det gröt igen och till nattning en flaska ersättning..

2009-08-18 @ 22:01:31
URL: http://llina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0